21. februar 2011

Oppdatering frå Børtnesøygardan :)

Det går trått med blogginga mi...kjeme vist aldri heilt i gang med detta :-) Må liksom begynne heilt på nytt kvar gong sidan det blir så lenge mellom kvar gong. Jaja..eg prøver :-)

Det har skjedd litt her sidan sist... Eg har gått te investering av eit digitalt speilreflekskamera! Å e strålande fornøyd med da. Har meldt meg på fotoskolen te Marianne, så der får eg lært mykje med innstillinger :-)
Alt mulig blir knipsa :-)




Ellers så har eg tatt imot min første kalv åleine :-) Da va både kjekt og litt skummelt på same tida..kjem nok ikkje te å stresse sånn med det neste gang. No veit eg litt meir ka da går i :-) Kalven har fått det vakre navnet Cindi... (et navn Nøve ikkje syns va spesielt fint kunavn...men her på gården vil vi ikkje ha tradisjonelle kunavn ;-P ) Mora heite forøvrig Whitni og faren Cesar så syns Cindi va eit passande navn :-)

 Og med så fint ver vi har hatt i helga måtte jo mor og barn få seg ein tur ut :-)



Ikkje berre ungar som leikar i snøen :-)

No kan vi berre gå å vente på at det kjem fleir kalvar..... :-)

Har og fått ei lita frøken her sidan sist..som lika å ligga å sløva seg i stolen...


Heldigvis går både VesleFrøkna, GamlePus og Wilma godt i sammen :-)


Er ikkje ofte eg får tatt bilde av Wilma. Ho er enten for svart eller så sit ho ikkje i ro..
Så når eg endelig får te eit bilde må ho nesten får vera med ho og :-)

Men no får det være bra for denne gang..

Ha ei fin veke :-)


God natt :-)

4 kommentarer:

  1. Kjære Monica, når jeg ser de flotte bildene av Cindi - så har jeg kun en ting å si; navnet kunne ikke kledd den smukke bedre!!!
    Jeg er glad du har fått bonus hos E-co ;) for dette kameraet har du jammen fortjent, og du har jo lært kjempemye allerede!
    Fortsett slik, Monica - med blogging og fotografering. Innebildene av pusene var jo helt herlige de også! Men Wilma...sukk..ingen er bedre enn Wilma!
    Klem.

    SvarSlett
  2. Koselig innlegg fra deg Monica:o))) Cindi, den vakreste kalve-jente som jeg har sett:o)))

    Mange flotte bilder, likte veldig godt det første pusebilde - ble så fin stemnning med det hjemmelaga teppe også bilde med begge pusene var helt nydelig!!!

    Kjekt å se bilde av Wilma igjen, jeg synes også det er vanskelig å få blinkskudd av Ville, hun er også hele tiden i bevegelse...men selvfølgelig Wilma er ikke enkel når hun er sort.

    Øystein hadde en SL hanne, han har flere sort/hvit bilder av ham, de er ikke såværst, kanskje det kan være verd et forsøk??

    Uansett kos deg med det nye kamera og gleder meg til alle bildene:o)))

    SvarSlett
  3. Uansett om du ikke blogger så ofte Monica, så er det jo innmari hyggelig å lese om deg, ditt og dine:o) Du har jo fått superdreis på fotograferinga alt! Kult.

    FOR en nydelig liten kalv!!!! Kanskje ikke et typisk ku-navn, men Cindi var utrolig fin. Tøff er du som tok den i mot alene!!! Hjelpe og trøste - det er jo svære greier!!!

    Nydelig ny pus har du også fått. Så fint at den går bra sammen med Wilma og gamlepusen:o)

    Ikke lett å ta bilder av SL, jeg har sikkert hundre bilder av Kaise-laisen der hun ser ut som en sort klump....

    SvarSlett
  4. Nååå har jeg oppdaget bloggen din. Det var jo på tide. ;)

    Nydelig bilder av kalven, sååååå vakker. :) Synes navnet var passende jeg, rar som jeg er.

    Så når du får tid til å blogge litt inn i mellom så får jeg følgt med litt også. Dette blir gøy!!!!

    SvarSlett